Úvodní stránka - Archiv novinek - 2005
21Tr ev.č.43 VYŘAZENA!
(6.12.2005, Robert Mach)
Dnes přesně v 8:30 dorazila na budějovické nákladové nádraží Tatra 815 s 21Tr ev.č.43 na tyči. Jedná se o vůz v.č. 12299 z roku 1998. Dodán byl v sérii vozů 43-45.
Dopravní podnik kladně reagoval na nabídku Szegedského dopravního podniku o koupi jednoho vozu 21Tr....
POKRAČOVÁNÍ ZDE...
"Mikulášský trolejbus" v Mariánských Lázních
(05. 12. 2005 , Miroslav Klas, SPVD)
V neděli 4. prosince 2005 se v Mariánských Lázních konala tradiční akce "Mikulášský trolejbus". Akci ve spolupráci s Dopravním
podnikem Mariánské Lázně uspořádal
Spolek pro mariánskolázeňské trolejbusy a
Společnost pro veřejnou dopravu. Mikulášovi sáně
nahradil nejnovější přírůstek do vozového parku DP, exzlínský trolejbus Škoda 24Tr ev.č.52. Z přiložených snímků je patrné, že
se jedná o zavedenou a oblíbenou akci, která se v tomto městě koná každoročně již od roku 2003. Většinu dárků pro asi 250 dětí
věnovali místní živnostníci a velkosklady.
Občanské sdružení
(2.12.2005 , ČNDS)
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám oznámit, že dne 24. listopadu 2005 bylo ČNDS oficiálně zaregistrováno
jako občanské sdružení u MV. Více informací o orgánech, stanovy atd. již brzo najdete na těchto stránkách.
Nová nízkopodlažní tramvaj v Liberci
(25. 11. 2005 , Petr Ježek)
V úterý 22. listopadu 2005 byla z Ostravy přepravována první částečně nízkopodlažní tramvaj T3 ev.č. 37. Ve čtvrtek 24. listopadu se již tento
vůz objevil na zkušebních jízdách v ulicích Liberce, jak dokumentuje přiložené foto. Více informací naleznete na liberecké stránce ČNDS.
Historický autobus
(23. 11. 2005 , ČNDS)
Aktualizace 23.10.2005 - Autobus Karosa C 734.00, r.v. 1984, byl dnes převezen ze svého posledního působiště -
ČSAP Nymburk do Ústí nad Labem. O jeho dalším osudu budeme brzo informovat.
Jeden ze členů ČNDS si splnil dávný sen. Koupil autobus a to ne ledajaký. Sledujte úvodní stránku a dozvíte se již
brzy více...
Stránka o autobuse
Dne 30.11.2005 doplněny nové fotografie z ústeckého ustájení historického autobusu....
Změny na stránkách "Ústecké tramvaje"
(16. 11. 2005 , ČNDS)
Počínaje dnešním dnem, tj. 16.11.2005, začínáme s renovací a přemístěním stránek mapující historii ústeckých tramvají. Jedná se
jak o změnu internetové adresy na
http://tramvaje.ustecketramvaje.com, tak i o změnu vzhledu, která vychází z, již tradičního,
vzhledu stránek ČNDS. Prosíme proto čtenáře o shovívavost nad případnými omyly a špatnými linky na těchto nových stránkách.
Konec nadvlády Ikarusů
(13. 11. 2005 , Robert Mach a Martin Ryba)
Českobudějovická redakce ČNDS se zúčastnila akce "Konec nadvlády Ikarusů", která se konala v sobotu 12. listopadu
2005 v Táboře. V tento den byly tyto legendární vozy symbolicky nahrazeny novými Citelisy s produkce vysokomýtské
Karosy.
POKRAČOVÁNÍ ZDE....
Ústí n. L. - Nehoda u zastávky Šaldova
(11. 11. 2005 , Vít Čepický)
Na křižovatce ulic Masarykova a Šaldova se ve večerních hodinách dne 10.11.05 stala vážná dopravní nehoda. Osobní automobil se střetl s dodávkou, silnice byla po
určitou dobu zcela uzavřena.
POKRAČOVÁNÍ ZDE....
Dopravní akce v Ústí nad Labem
(8. 11. 2005 , ČNDS)
Vážení čtenáři! Rok se s rokem sešel a je na čase navázat na loňskou akci s trolejbusem Škoda 22 Tr v Ústí nad Labem. Tato akce, která
rozpoutala lavinu trolejbusových projížděk i v jiných městech, se však díky rekonstrukci městského centra v Ústí nad Labem
neuskuteční letos. Na základě dohody s DPmÚ a.s. bylo zvoleno datum konání na
21. ledna 2006. Předběžně můžeme slíbit, že účastníky čeká prohlídka vozovny, průjezd novou bukovskou tratí a závěrem autobusová projížďka do míst, kde již příštím rokem
bude probíhat výstavba trolejbusové tratě na Střekov. To vše bude, s největší pravděpodobností, doplněno odborným výkladem zástupce
Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. Sledujte proto naše stránky, oficiální pozvánka s podrobnostmi se zde již brzo objeví, spolu s prezenční listinou
účastníků. Počet účastníků je limitován kapacitou vozů.
REPORTÁŽ Z LOŇSKÉ AKCE
ZDE....
Prezentační TEDOM
(7. 11. 2005 , Jan Maxa)
Jelikož se na diskuzních forech objevily splekulace ohledně 3 vozu zn. Tedom, redakce zjišťovala o jaké
vozidlo se jedná. Tedy, Tedom bez evidenčního čísla není pro ČSAD Liberec, ale předváděcí a měl by být převezen na
"návštěvu" Bratislavy. Momentálně jsou tři vozidla. 1x ev.č. 620 (ČSAD LB), 1x předváděcí CNG a 1x předváděcí nafťák
(ten se ukáže v Praze). Pro ČSAD LB se do konce roku v rámci nulté série vyrobí ještě jeden vůz.
Úvaha
(28.10.2005 , Petr Šašek)
Při zveřejnění stanoviska Středočeského kraje vůči provozu na vybraných železničních tratích se rázem jako vlna vznesly různé petiční akce pro zachování provozu na těchto
tratích. Jedinci či spolky zabývající se dopravou do hloubi se snaží zachránit provoz na tratích, kde provoz zajišťují České dráhy. Zajímavostí je, že ČD jakožto dopravce
se pro změnu nesnažil tento trend zvrátit a jen vlastně „nečinně“ čeká jak to celé dopadne. Pro toto tvrzení je sice spousta domněnek, ale zatím jsem nikde nenašel
stanovisko ČD k tomu, proč se nesnaží udržet provoz na zmíněné trati(ích)....
POKRAČOVÁNÍ ZDE...
DISKUZE NA TOTO TÉMA ZDE...
Plzeň - podzimní trolejbusová jízda
(18.10.2005 , Petr Ježek)
V sobotu 15. 10. se v Plzni uskutečnila zajímavá akce v režii SPVD a portálu PlzeňskáMHD.net. Účastníci akce měli
možnost se seznámit od zástupců Magistrátu a DpmP s plány a realizací zajímavých dopravních staveb. Vše, samozřejmě díky
agregátu u vozu 498, na popisovaných místech. K této akci se v nejbližších dnech vrátíme s podrobnou reportáží na
plzeňské stránce ČNDS.
Prezentace vozu SOR LH 12
(30.9.2005 , Petr Ježek)
Ve čtvrtek 15. září 2005 se uskutečnil předváděcí den v areálu firmy SOR Libchavy. Akce se konala
u příležitosti představení nového turistického autobusu Sor LH 12 a byla určena pro zástupce dopravců
a cestovních kanceláří. Model LH 12 byl uveden na trh v květnu 2005.
POKRAČOVÁNÍ ZDE...
Nový dopravce MHD v Ostrově n. O.
(22.9.2005 , Petr Šašek)
Od 1.9.2005 nastala změna dopravce MHD v Ostrově nad Ohří. Nově bude provozovat MHD firma Ligneta autobusy s.r.o.
Nyní se už tedy nesetkáme se stařičkým Ikarusem, který byl stabilně nasazen na obě linky MHD v Ostrově. Dopravu
provozoval Bedřich Zavřel z Ostrova. Na městském webu je stále k dipozici JR od tohoto dopravce. Na webu firmy
Ligneta jsou uveřejněny JR MHD v Ostrově platné od 1.9.2005. Provoz MHD je zajištěn na jedné trase dvěmi linkami. Linka 1 jede ve směru Nemocnice - Nádraží a linka 2 pak v
opačném směru. Toto je zachováno i s novým dopravce. Licence pro provoz zůstala stejná jako u předchozího dopravce,
tj. 426001 a 426002.
Aktuální zpravodajství z Liberce
(18. 11. 2005 , Petr Ježek)
Vážení čtenáři, dovolujeme si zveřenit prohlášení
Společnosti pro veřejnou dopravu, ohledně aktuálního zpravodajství z
liberecko-jablonecké aglomerace. Z našeho pohledu k této situaci došlo po dohodě s Petrem Dvorským a vedením SPVD. Věříme, že vzájemná spolupráce mezi ČNDS a SPVD se
bude i nadále prohlubovat, a to oběma směry.
Redakce ČNDS
Z webu SPVD:
Vážení čtenáři,
z různých důvodů, např. vzhledem k přehodnocení záměrů dalšího vývoje "Stránek Jiřího Hertla o veřejné dopravě", jsou od listopadu 2005 zastaveny Aktuality z Liberecka a Jablonecka, rovněž již nebudou aktualizovány seznamy vozových parků Liberce a Jablonce nad Nisou. Všechny tyto dokumenty u nás na webu zůstanou, ale budou platné k určitému datu.
Pro aktuální informace z těchto oblastí prosím přejděte na stránky ČNDS.
Věříme, že změny přijmete s pochopením a také tímto děkujeme Petru Dvorskému a jeho spolupracovníkům za vše, čím obohatili tyto stránky.
Společnost pro veřejnou dopravu
Vrak neznámé tramvaje
(23.10.2005 , Petr Ježek)
Doplnění 23. 10. 2005 - V sobotu 22. 10. 2005 bylo zjištěno, že se jedná o vrak pražského vlečného
vozu 922.
Doplnění 28. 9. 2005 - díky "detektivní" práci Jana Arazima se podařilo zjistit, že se jedná o jeden
z dvojice vlečných vozů 921 nebo 922.
Důkaz zde...
Doplnění 27. 9. 2005 - z reakcí čtenářů vyplynuly tyto poznatky. Jedná se s největší pravděpodobností o pražský
plecháč ze série 925 - 1034. Současný majitel ho získal, už v této úpravě, v padesátých letech od JZD Velké Výkleky
u Městce Králové.
Redakci ČNDS se podařilo "vypátrat" další vrak tramvaje. Jedná se o neznámý vrak vozu, pravděpodobně z pražského provozu,
který již dlouhá léta slouží jako včelí úl. Lokalizace - východní Čechy. Chtěl bych tímto požádat čtenáře o pomoc při identifikaci tohoto vozu. Podrobnosti
zašlu případným vážným zájemcům o tuto problematiku na e-mail.
Nové foto T2 v ústeckých ulicích
(30.9.2005 , Jiří Šich)
Podařilo se nám získat další fotografii vozu T2 v Ústí nad Labem. Více najdete na stránkách věnující se pouze
historii ústeckých tramvají -
Ústecké tramvaje
Zkoušky 24 Tr v Teplicích
(14.9.2005 , ČNDS)
Plzeňská čtyřiadvacítka eč. 501 je od 12. září v Teplicích, kdy úspěšně absolvovala zkoušku průjezdu podjezdem u DP.
V ten samý den se namontovala kasa a oživily se panely. Po 18. hodině téhož dne jela na zkoušku v celé síti.
V úterý ráno byli zacvičeni tepličtí řidiči a poté až do pátku bude čtyřiadvacítka nasazena na linky č. 2 a 5. V pátek
s největší pravděpodobností bude po ranní špičce, tj. v cca 10 h, stažena z provozu.
Více zde
Škoda 9 Tr v Ústí nad Labem
(7.9.2005 , ČNDS)
V Ústí nad Labem se v roce 1994 naskytla šance provozu historického vozidla - trolejbusu Škoda 9 Tr.
Vůz 314 byl dokonce přivezen z Plzně a deponován ve vozovně Předlice. Vše ale dopadlo jinak...
Více zde
Přestavba centra města Ústí nad Labem
(07.09.2005 , Vít Čepický)
V Ústí nad Labem již delší dobu komplikuje dopravu rozsáhlá přestavba centra města. Pojďte s námi na
malou procházku městem, při níž spatříte centrum města Ústí nad Labem i z trochu nedopravního pohledu.
POKRAČOVÁNÍ ZDE...
Výluka na trati číslo 081
(28.08.2005 , Jan Maxa)
Počínaje 9:30 hodinou čtvrtečního dne 25. srpna 2005, započala na trati 081 v úseku Děčín, hlavní nádraží - Benešov nad Ploučnicí výluka všech vlakových spojů.
REPORTÁŽ ZDE..
Rozsáhlá trolejbusová výluka v Ústí nad Labem
(27.8.2005 , ČNDS)
Informace o výluce sledujte v rubrice Reportáže, kde budou aktualizovány informace z každého pokroku při výstavbě kruhové křižovatky Pražačka a s ní související
výlukou.
Výluka 21.-25.8.2005 další dny
Výluka 26.-28.8.2005
Infografika + Nová internetová adresa v rámci ČNDS
(5.8.2005 , Petr Ježek)
Na stránkách Ústí nad Labem jsme zveřejnili první infografiku, která slouží pro lepší přehled k popisované
situaci. Dále pro lepší přístupnost na jednotlivé sekce zřizujeme pro naše čtenáře i přímé adresy. Od pátku 5. srpna
2005 můžete využívat odkaz
www.mhdbudejovice.zde.cz pro přístup na
českobudějovickou stránku ČNDS. To samé můžete využít např. u sekce Ústí nad Labem, kde je přímý odkaz
www.mhdusti.zde.cz.
Nové internetové stránky DPmL, a.s.
(2.8.2005 , Petr Ježek)
Není dobrým zvykem dělat zadarmo někomu reklamu, ale nová internetová prezentace Dopravního podniku města
Liberce opravdu stojí za shlédnutí. Redakce ČNDS vřele doporučuje:
www.dpml.cz
Dálnice D8
(27.7.2005 , Jan Maxa a Petr Ježek)
Výstavba dálnice D8, která mimochodem existuje na "papíře" již od 30. let minulého století, budí emoce lidí
zabývající se ochranou přírody, motoristů, ale i obyvatel obcí v bezprostřední blízkosti silnice I/8. V současné
době se naplno rozeběhla výstavba úseku Trmice - státní hranice SRN, která přímo ovlivňuje i VHD v okolí
Ústí nad Labem a Teplic. Rovněž technické řešení trasy dálnice je natolik zajímavé, že jsme se rozhodli
zřídit rubriku, která se problematikou výstavby této dálnice bude příležitostně zabývat.
Ústecká zdymadla
(15.7.2005 , Jan Maxa, komentář: Petr Ježek)
Splňujeme co jsme slibovali na počátku vzniku těchto stránek a přinášíme první vlaštovku ohledně zajímavostí,
které se až tak plně netýkají MHD, ale které by neměli uniknout Vaší pozornosti. Tou první vlaštovkou je rozsáhlý
popis ústeckých zdymadel, které mimo jiné významným způsobem ovlivňují dopravu na řece Labi.
Historické záběry libereckých tramvají
(15.6.2005 , Jan Maxa)
V liberecké sekci najdete několik historických záběrů libereckých tramvají. Jedná se zejména o snímky
pořízené před ukončením provozu v úseku Horní - Dolní Hanychov.
Ústecká Bovera e.č. 98 z roku 1929 zřejmě zachráněna
(15.6.2005 , Petr Ježek)
Na stránkách "
Ústecké tramvaje" můžete shlédnout fotografii
ústecké tramvaje z roku 1929 e.č. 98, kterou se podařilo s největší pravděpodobností zachránit. Jedná se o stejný typ
vozu jaký je v Liberci (e.č. 78), při jehož renovaci byly použity i díly z tohoto vraku.
Ekologická sdružení s žalobou proti umístění dálnice neuspěla
(9.6.2005 , Ústecký kraj)
Sdružení Děti země a Společnost ochránců životního prostředí neuspěli s žalobou, kterou se u Krajského soudu
v Ústí nad Labem domáhali zrušení rozhodnutí o umístění stavby dálnice D8 v úseku Lovosice – Řehlovice. Toto
rozhodnutí vydal odbor územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Ústeckého kraje. Soud zamítl žalobu
jako nedůvodnou, rozhodnutí, která krajský úřad vydal, je podle něj v souladu se zákonem. „Verdikt soudu
pochopitelně vítám. Považuji ho za dobrou zprávu pro všechny obyvatele Ústeckého kraje. Chtěl bych v této
souvislosti znovu apelovat na zástupce ekologických iniciativ, aby upustili od dalšího zdržování dostavby dálnice,“
uvedl hejtman Jiří Šulc. Ekologické organizace však s rozhodnutím krajského soudu nesouhlasí a podaly proti němu
26.května kasační stížnost u Nejvyššího správního soudu v Brně (krajský úřad ji obdržel 8.června). Tato stížnost
nemá vůči rozhodnutí o umístění stavby dálnice odkladný účinek.
Vzpomínka na ústecké tramvaje
(2.6.2005 , Petr Ježek)
Na stránkách "
Ústecké tramvaje" byl zveřejněn poměrně rozsáhlý dopis pamětníka provozu
tramvají v Ústí nad Labem. Je to velmi zajímavý pohled na tehdejší provoz, tak jak ho viděl Ing. Fousek
dětskýma očima. Redakce ČNDS vřele doporučuje...