Ústí nad Labem
Město Ústí nad Labem je téměř stotisícová metropole Ústeckého kraje
na soutoku řeky Labe a Bíliny. Jedná se o velký železniční a silniční uzel mezinárodního
významu, který bude brzy zdůrazněn nově otevřenou dálnicí D8 (mnohdy velmi mylně označovanou
jako "teplická") mezi Prahou a Drážďany. Ve městě s mnoha zajímavostmi najdeme mimo jiné
středověký hrad Střekov, kostel s věží vychýlenou o více jak 1 m, ale také jeden z největších
chemických provozů u nás ve středu města, proslulá zoologická zahrada atd. Město, které se díky
aktivnímu přístupu vedení města v poslední době dynamicky rozvíjí, přímo vybízí k návštěvě... Velikým
lákadlem pro příznivce VHD je místní trolejbusový provoz, který se řadí k největším v naší republice. Ale nejen to! I
pohnutá historie zaniklého a bezesporu rozvinutého, tramvajového provozu je důvodem, proč se na tuto stránku vracet a sledovat
dění v této severočeské metropoli.
Stalo se na Ústecku ...
Nový typ označníků
(Petr Šašek, 17.06.2009)
V zastávce Hornická byl dnes zprovozněn nový typ označníků. Tento "teplický" typ označníku by se postupně měl instalovat v ústecké síti, hlavně na
periferii a mimo centrum města, kde jsou osazeny osvětlené hradecké a českobudějovické typy. U nových označníků se nepočítá s prosvětlenou verzí.
Spadlý strom v Krásném Březně
(Zdeněk Kamínek, 08.06.2009)
Ústí nad Labem - První červnovou středu 03.06. 2009 se zkomplikoval život všem cestujícím MHD, kteří chtěli cestovat trolejbusovou dopravou ze zastávky
Pivovar směrem na Skalku či do Mojžíře přibližně mezi půl jedenáctou a patnáctou hodinou. Přibližně sto padesát metrů za zastávkou Krásné Březno směrem
do Neštěmic totiž spadl na trolejové vedení kolem půl jedenácté strom.
Ve vyloučeném úseku musela za trolejbusy zaskočit náhradní autobusová doprava, a tak museli cestující využít méně ekologickou dopravu. Ta jezdila asi
pět hodin a trolejbusy linek č. 51 a 57 se mezitím jezdily otáčet do smyčky Zahradnický podnik. Linka č. 58 se otáčela ve smyčce linky č. 56, v obratišti
Pod Vyhlídkou. Z obratiště Zahradnický podnik vyjížděly trolejbusy vždy 1-2 minuty před odjezdem ze zastávky Krásné Březno. Na zastávce Pivovar směrem
na Krásné Březno probíhal přestup z trolejbusové na autobusovou dopravu, naproti probíhal přestup z autobusové na trolejbusovou dopravu, někdy probíhal
přestup už na zastávce Krásné Březno. Autobusy zajišťující náhradní dopravu se otáčely na konci ostrůvku zeleně před zastávkou Prior a před zastávkou
Pivovar čekaly na trolejbus.
PRVNÍ TROLEJBUSY: Ve 14:51 hod. volá jeden z pracovníků DP na dispečink, že může pomalu projet první trolejbus. Ten projel místem činu cca. 96 sekund
po patnácté hodině. Byla to 537-ka obsluhující linku č. 57 jedoucí do Mojžíře, následoval ho vůz ev.č. 559 na lince č. 51, který tudy projel v 15:06 hod..
Další vůz linky č. 57, třetí v pořadí projel osudným místem směrem na Neštěmice v 15:15 hod., byl to vůz nosící ev.č. 523. První trolejbus z Neštěmic
projel již zmiňovaným místem v 15:03 hod.. Po celou dobu byl k dispozici ještě rezervní autobus (ev.č. 14), který ale stál celou dobu naproti zastávce
Krásné Březno (směr Neštěmice), v 15:12 hod. odjel směrem do centra města.
Shrnutí: Dopravní podnik vyslal do Krásného Března celkem 7 autobusů (ev.č. 6 - linka č. 57, ev.č. 14 - rezervní záloha, ev.č. 15 - linka č. 57,
ev.č. 16 - linka č. 58, ev.č. 19 - linka č. 51, ev.č. 33 - linka č. 57, ev.č. 45 - linka č. 51) a situaci řešil snad nejlépe možným způsobem.
Když si vememe, že linky č. 51 a 58 mají stejnou trasu, tak na Skalku a do Mojžíře vypravil dopravní podnik po třech autobusech. Na místě bylo kolem
14:45 hod. asi pět aut dopravního podniku, ty ale pomalu odjížděli. Opraváři dopravního podniku byli na místě s trolejovou věží přes čtyři hodiny, celou
dobu však nepracovali, přednost měli hasiči a policisté, kteří spadlý strom rozřezávali, ve 14:58 hod. už byla trolejová věž složená a čekalo se
na průjezd trolejbusů na oba směry. Technici dopravního podniku prozradili: "Troleje jsme nemuseli vyměňovat žádné, proměnou prošly pouze některé
bronzové úchytky na stožárech a jedna malá část trolejí, kde se troleje napájí (viz. foto č. XX). Troleje jsme pouze vyžehlili speciální žehličkou
(viz. foto č. 11)." řekl jeden z opravářů ústeckého dopravního podniku. Opraváři odjeli s trolejovou věží v 15:04 hod., kdy projel vždy alespoň jeden
trolejbus na každý směr. Poslední auto opravářů odjelo v 15:05 hod. (viz. foto č. XX). Náhradní doprava jezdila z Krásného Března cca. do 15:30 hod..
Opraváři, kteří šli na oběd až po patnácté hodině odvedli skvělou práci. Z krásnobřezenských trolejbusových linek jezdily bez omezení pouze linky č.
55, 56 a 59.