Archiv aktualit 2007
Teplice - stalo se před rokem, aneb zapůjčené Karosy od Connexu
(23.12.2007, Jan Maxa)
Zatímco se právě před rokem v předvánočním čase cestující postupně seznamovali s novinkami, které je v dopravě budou čekat od nového
roku, kdy dopravu na Teplicku přebíral systém příměstské dopravy Teplice, měli pracovníci DP jiné starosti. Pracovalo se nejen na nových
jízdní řádech a výrobě označníků, ale připravovala se též posila vozového parku, která pomohla překlenout období do dodání zcela nových
autobusů. V předvánočním čase o rok později nastal čas otevřít fotoarchiv s autobusy Karosa společnosti Connex Morava, které měly
krátkou, ale důležitou úlohu na silnicích Teplicka.
DP Teplice - Scanie OmniLink jdou do provozu
(22.12.2007, Jan Maxa)
Scanie OmniLink zasáhnou výrazně do Teplického provozu. Od ledna 2008 začnou částečně nízkopodlažní autobusy přebírat
vládu nad vozovým parkem a stanou se s počtem 16 vozů každodenní součástí života cestujících. Vzhledem k částečné nízkopodlažnosti
jsou autobusy zařazeny do číselné řady 4xx a obdrží postupně evidenční čísla 418-433. Tyto autobusy vyrobené v letech 2002-2003
zároveň zasáhnou v Teplickém provozu "smrtelný" úder TAMbusům a sedmistovkovým Karosám.
Teplice - trolejbusová výluka do Šanova I. ukončena
(18.12.2007, Jan Maxa)
Od pondělí 17.12.2007 jezdí trolejbusy linek číslo 1 a 3 opět na původní konečnou až do Šanova I.. Po půlroční výluce, kdy bylo vlivem
havarijního stavu klenby potoka nutné od 2.7. zastavit provoz, se trolejbusy otáčely na manipulační smyčce Pražská. Spojení mezi Pražskou
a Šanovem I. zajišťovala autobusová linka X1. Původní předpoklad uzavření tratě byl až do konce roku 2007. Předčasné otevření tak
umožňuje linkám číslo 1 a 3 ještě dvoutýdenní provoz v celé trase. Od roku 2008 je obě nahradí nová linka číslo 4.
DP Teplice - autobusy Scania OmniLink
(16.12.2007, Jan Maxa)
Deset bílých 12metrových autobusů Scania OmniLink se objevilo 13.12.2007 ve vozovně DP Teplice s.r.o.. Kolem současné novinky se zatím
rojí mnoho spekulací a informací "JPP" a i redakce ČNDS prozatím nemá kompletní informační přehled, který se však postupně doplňuje a
ověřuje. Ve vozovně DP je v současnosti 10 autobusů, které sem byly převezeny z jednoho z provozů skupiny Veolie Transport
(zatím nepotvrzené indicie směřují do Stockholmu ve Švédsku) jejíž součástí je i DP Teplice s.r.o.. Jedná se tedy o předisponování
(či zapůjčení) vozidel v rámci skupiny Veolie tam, kde to je zrovna potřeba (důvodem můžou být například povinnosti dopravce ve vztahu
s Krajem atd.) a autobusy nejsou ve vlastnictví DP Teplice s.r.o..
V současnosti teprve začíná proces na jehož konci může být zařazení vozidel do provozu, ale mohou být předisponovány i do jiného provozu.
V případě jejich provozu v Teplicích se však tento proces nestihne dokončit do konce roku 2007.
Další informace jsou vytvořeny na základě předběžného shlédnutí dovezených autobusů.
Všech 10 autobusů je jedné typové řady OmniLink v délce 12metrů v provedení Low Entry. Vozidlo se v českých podmínkách dá vhodností
zařadit spíše do příměstské dopravy. Přední a zadní dveře jsou jednokřídlé a uspořádání sedadel 2+2 v kombinaci s vyšší podlahou je vhodné
pro "západní kulturu" cestování preferující sezení a přiměřený počet cestujících. Kapacitně je provedena plošina u středních dveří,
která má zároveň ruční nájezdovou plošinu pro vozíčkáře. Samotná plošina je pak vybavena navíc sklápěcími sedadly.
Otázka vyvstává u původních digitálních transparentů. Podle předběžného odhadu se jedná o rozměrově odlišné parametry než má v Teplicích
používaný BUSE a i SW bude nejspíš potřebovat "počeštění".
Budeme tímto zajímavým vývojem ve vozovém parku DP Teplice podrobněji zabývat a získávat a ověřovat další informace.
DP Teplice - nový 24Tr dorazil do Teplic
(24.11.2007, Jan Maxa)
Na konci listopadu 2007 dochází postupně k naplnění zakázky pro město Teplice, který pro provoz MHD zakoupil u Škody Electric Plzeň
dva nízkopodlažní trolejbusy 24Tr. Oproti loňské dodávce, kdy do Teplic dorazily dva trolejbusy po silnici se nyní přeprava realizuje
po železnici.
Dva snímky poskytnuté Janem Beránkem ze zpravodajství Želpage zachycují ve čtvrtek 22.11.2007 v Teplicích na nádraží první dodaný vůz.
Redakční úprava vozového parku
(18.11.2007, Jan Maxa)
V souvislosti s probíhající přestavbou přehledu historie vozového parku DP Teplice na těchto stránkách, byla vytvořena nová možnost
rychlého přehledu, který zahrnuje aktuální stav v roce 2007. V současnosti nabízíme přehled provozovaných autobusů - prozatím jen
v textovém provedení.
Jízdné od ledna podraží
(15.11.2007, Mediální servis - zdroj MF Dnes)
Více peněz na dopravu si budou muset připravit obyvatelé ČR. Prakticky ve všech větších městech se zvedne jízdné v MHD a
nejinak tomu bude v Ústeckém kraji. Na Teplicku se cena jednorázové jízdenky zvedne o jednu korunu na 15,- Kč a o trochu více podraží
elektronické jízdné prostřednictvím čipové karty ze současných 12,- na 13,40 Kč. Od 20,- do 50,- Kč se zvednou také ceny měsíčních
předplatních jízdenek.
Důvodem zvýšení cen jsou jednak zvyšující se vstupní náklady, elektrická energie a pohonné hmoty, ale také daňová reforma a od nového
roku se měnící DPH, která se zvyšuje z 5% na 9%.
Na změny v cenách jízdného se však na Teplicku musí připravit též cestující využívající služeb jiných dopravců, například DP města Mostu
a Litvínova či od prosince pravidelní cestující Českých drah. Zvýšování vstupních nákladů se nevyhýbá prakticky nikomu.
Nový tarif REGIONet Labe-Elbe na lince 398
(2.11.2007, Jan Maxa)
Od 1.listopadu 2007 začala platit v rámci tratí ČD a vybraných autobusových linek v rámci Ústeckého kraje a dopravního interovaného
systému VVO v Sasku nová celodenní jízdenka REGINet Labe-Elbe. Jízdenka platí též na autobusovou linku RVD číslo 398, která spojuje
Teplice s Altenbergem a Drážďany (jako číslo 360). Dosud bylo možné na této lince cestovat na jednotlivou jízdu a nebo o víkendech na
tarif SONE+DB. Nová jízdenka REGIONet L/E rozšiřuje platnost jízdenky na kterýkoliv den a i na tratě MHD v Drážďanech a vybrané regionální linky v rámci
systému VVO.
Jízdenku v hodnotě 200,- Kč pro jednu osobu, nebo v hodnotě 400,- Kč pro skupinu 2-5 osob lze zakoupit na Hlavním nádraží v Teplicích.
Dopravní Teplice 2007
(17.10.2007, Jan Maxa)
Přidány fotografie z dopravní akce v sobotu 13.10.2007
"reportáž zde .."
Teplice - Magistrát nabízí k prodeji 24 autobusů
(12.10.2007, Jan Maxa)
Magistrát města Teplic nabízí k prodeji 24 autobusů, které provozuje DP Teplice s.r.o.. Jedná se až na jednu výjimku o starší vozidla
patřící městu a dopravce je má pouze v pronájmu. V nabídce jsou Karosy B732, C734, B932, všechny TAMBUSY a jeden Citybus a tou výjimkou
je rok starý Solaris Urbino 15. Nejstarší vůz v nabídce je Karosa B732 ev. číslo 085 z roku 1986, která je v současnosti přestavěna na
skupinu C, slouží jako autoškola a odhadní cena je vypočítána na 58 900,- Kč bez DPH. Solaris vyjde bez mála na 7 milionů.
Jediným kritériem je nabídnutá kupní cena s tím, že DP Teplice má předkupní právo na koupi za nejvyšší nabídnutou cenu. Zájemce o vozidla
musí zakoupit všech 24 vozů v celkové odhadcem stanovené minimální ceně 16 504 400,- Kč bez DPH.
I přesto, že je cena stanovena odhadcem, působí poněkud neobvykle požadovaná suma za TAM 232A. Tato Slovinská 12-13let stará vozidla
byla totiž odhadnuta na 406 tisíc,- za 1 kus zatímco stejně staré Karosy B732 na 176 tisíc. Vzhledem k tomu, že je DP Teplice jediným
provozovatelem v ČR, nabízí se otázka zda jsou tato vozidla za tak vysokou cenu vůbec prodejná ?
DP Teplice - autobusové změny
(5.10.2007, Jan Maxa)
Počátkem října došlo hned k několika změnám ve vozovém parku autobusů.
Od pátku 5.10. se již mohou cestující svézt novým Solarisem Urbino 15, který dorazil do Teplic na konci září a obdržel evidenční
číslo 416. Počet 15metrových nízkopodlažních vozů se tak rozrostl na pět a stabilně bude nyní v pracovní dny obsazováno navíc jedno
pořadí linky 139 i když prozatím bez garance v jízdních řádech.
Do konce roku by se vozový park měl rozšířit ještě o jeden 15metrový autobus.
Do provozu MHD však již nezasáhnou některé starší Karosy. Z technických důvodů musela být odstavena poslední původem čistě Teplická C744
ev.číslo 506 a zřejmě natrvalo. Překvapivě rychlý osud potkal Karosy B732.20 ev.čísel 362 a 364 o kterých se zde psalo v červencové
aktualitě při jejich přechodu na zálohové služby za trolejbusy. Oba autobusy jsou zapůjčeny do Connexu Praha kam odjedou ještě
tento týden a jejich návrat do Teplického provozu je téměř nereálný, protože se s jejich provozem počítalo do konce roku.
Teplice - křižovatky s kruhovým objezdem
(29.9.2007, Jan Maxa)
Když se v listopadu roku 2005 otevřel kruhový objezd v Trnovanech byla to nevýznamná novinka jen pro trolejbusy. Stavba malého
"kruháče" si vyžádala jen drobné posunutí trolejí a to bylo vše. Pro autobusovou dopravu již kruhový objezd žádnou novinkou nebyl,
protože se nacházejí dva v Teplicích a jeden v Dubí.
Mnohem zajímavěji však vypadá plánování nových kruhových křižovatek, které svou velikostí a složitostí výrazně zasáhnou i do
trakčního vedení. V roce 2006 to měla být křižovatka v Řetenicích u nemocnice, ale po několika odkladech je nakonec první reálná
stavba na úplně opačném konci města - v Trnovanech na stavební činností známé Masarykově ulici.
Po nahlédnutí do vydaného stavebního povolení lze již na první pohled poznat, že se jedná o náročnou a dlouhodobou stavbu mající
mající vliv na provoz MHD. Více o kruhových křižovatkách v Teplicích naleznete v aktualizovaném přehledu stavebních činností pod
výstižným názvem
"Práce na silnici .."
Teplice - nové trolejbusy dodá Škoda Electric
(24.9.2007, Jan Maxa)
Město Teplice letos zakoupí dva nové nízkopodlažní trolejbusy. Na základě vyhlášeného výběrového řízení uzavřeného 19.září 2007 se
dodavatelem stane výrobce Škoda Electric Plzeň s typem 24Tr Citelis. Výrobce splnil požadavky zadavatele a zároveň byl jediným, který
se s nabídkou přihlásil. Dva nové trolejbusy budou dodány do konce listopadu letošního roku.
Teplice - schéma trolejbusové sítě
(14.9.2007, Jan Maxa)
Před necelým měsícem jsem slíbil seznámit čtenáře trochu podrobněji s trolejbusovou sítí prostřednictvím schémat. Linkové vedení již
od té doby na webu umístěné je, ale nyní plním slib a na světě je další schéma tentokrát věnované výhybkám a možnostem trakčního vedení.
Obsahuje též malý bonus v podobě podrobného zobrazení aktuálního stavu trakčního vedení v centru města.
Schéma je podobné tomu předchozímu a je velikostí přizpůsobeno k tisku ve formátu A4. V tomto systému se bude pokračovat při tvorbě dalších
a bude s tím spojena i malá úprava navigace.
Zde je aktuálně umístěno
schéma trolejového vedení, prozatím bez zobrazení vozovny a textové
přílohy. Tým ČNDS však intenzivně připravuje další možnosti jak vás s provozem městské a příměstské dopravy seznámit a výsledek se dozvíte
již brzy.
Teplicko - DP měst Mostu a Litvínova
(9.9.2007, Jan Maxa)
Aktualizace podstránky dopravce - přidány fotografie autobusů.
DP Teplice - přídavná světla pro denní svícení na autobusech a trolejbusech
(8.9.2007, Jan Maxa)
Od 1.července 2006, tedy již více jak rok platí v silničním provozu celoroční povinnost denního svícení. Tato zákonná povinnost se
začíná v zajímavé formě projevovat na autobusech a trolejbusech DP Teplice - přestávají svítit. Ne, že by se dopravce rozhodl porušovat
zákon, ale postupně zde na vozidla montují takzvaná přídavná světla denního svícení. Důvod je jednoduchý, životnost žárovek do vnějšího
osvětlení se počítá v desítkách hodin trvalého svícení (u dražších kategorií do dvouset) a u hromadné dopravy, kde jsou vozidla v provozu prakticky neustále se spotřeba
materiálu projevuje již ve zvýšených nákladech nemluvě o práci na výměně. Musí se totiž zohlednit i fakt, že zatímco zákon nařizuje svícení pouze předními světly zapíná
elektroinstalace světla všechna, tedy i ty jež potřeba nejsou (orientační, boční, zadní). Dopravce proto vyhodnotil situaci tak, že se instalace přídavných
světel vyplatí.
Přídavná světla pro denní svícení nejsou nějakou amatérskou akcí. Jedná se o schválené zařízení (neplést si s mlhovkami podobného vzhledu, které však mají
odlišné složení svítivosti) umístěné v předepsané vzdálenosti pod světlometem případně mlhovkou a výškou vozovky. Zapíná se automaticky s nastartováním či zapnutím
vozidla a zároveň vypne v případě zapnutí hlavních potkávací nebo dálkových světel.
V průběhu léta bylo přídavná světla možné spatřit na trolejbusech 14Tr a 15Tr, na všech typech autobusů Karosa a instalace se bude nadále
rozšiřovat. Malý technický problém se objevil na Solarisech, kdy se při jízdě po větších nerovnostech světlo dostalo až do kontaktu s
vozovkou.
Teplice - Masarykova ulice otevřena
(27.8.2007, Jan Maxa)
V předstihu byla ve středu 22. srpna 2007 otevřena rekonstruovaná část
Masarykovy ulice. Během rekonstrukce byl vyměněn vodovodní řad, postaveny nové
chodníky, osvětlení a povrch vozovky, která doznala uspořádáním dopravní situace
drobných změn - zejména v ohledu parkování. Výraznou změnou byly rekonstrukce
zastávek MHD, které jsou nyní bezbariérové a jsou již opět otevřeny pro všechny linky MHD.
Zatím si obyvatelé novotou zářící ulice budou muset počkat na vysázení nové zeleně a několik dní na ukončení prázdninových jízdních
řádů a návrat linek 3 a 9 k Hlavnímu nádraží.
Teplice - schéma trolejbusových linek
(24.8.2007, Jan Maxa)
Víte kolik je v Teplicích trolejbusových výhybek, křížů nebo plně průjezdných děličů ? Trolejbusová síť je v Teplicích pestrá
a složitá a stojí za to se jí věnovat trochu podrobněji. Připravujeme proto několik schémat, které budou mapovat stav i vývoj
elektrické trakce.
Začínáme tak trochu od nápravy dlouho neaktualizovaného schématu linkového vedení. Přinášíme aktualizované schéma trolejbusových linek
doplněné pro lepší orientaci o významná místa města.
Mimochodem, těch výhybek je v Teplicích dohromady 112, křížů 40 a k tomu 12 plně průjezdných děličů. I toto se v připravovaných
schématech objeví.
Teplicko - připravované změny jízdních řádů příměstské dopravy
(9.8.2007, Jan Maxa, zdroj DPT)
Od 1.září 2007 vstupují v platnost nové jízdní řády na linkách městské a příměstské dopravy Teplice. Změny v souhrnu dolaďují dopravní
obslužnost Teplicka a zohledňují připomínky cestujících, měst, obcí a vyhodnocení vytíženosti spojů po 9 měsíčním provozu příměstské
dopravy.
Výsledkem jsou poměrně zásadní změny nejen v posunech a počtech spojů, ale též ve změnách tras linek. Ve stručnosti lze změny zařadit do
následujících bodů:
- narovnání tras a zkrácení jízdní doby v přepravním proudu Duchcov - Teplice - Krupka formou přetrasování linek a změnou intervalu
(zejména v oblasti Trnovan u linek, které zabezpečují přímé spojení s městem Krupka - 123, 136 a nově 139 (nahrazuje 128 a 138))
- zohlednění požadavku na bezpečnost přepravy školáků zavedením nové linky 147 a úpravou návaznosti spojů i tras vybraných linek
- zavedení spojů do nové části průmyslové zóny Krupka a příprava na zavedení nové zastávky u vlakového nádraží v Bohosudově
- zohlednění otevírací doby obchodního centra Olympie (mimo provozní dobu linky do zastávky nezajíždějí)
- zajímavostí je též narovnání tras u linek 136, 137 a 139 v oblasti centra města, kdy trasy přes Benešovo náměstí a Masarykovu ulici
nahrazuje přímé spojení z Alejní přes Hlavní nádraží (na Benešovo nám. se zajíždí jen v nočních hodinách v rámci návaznosti spojů a nebo končící
spoje)
- na vybraných linkách došlo k zrušení nevyužívaných spojů, na "ústecké" 137 mírně zkrácen v odpolední špičce
interval z 70 na 60 minut + zkrácena jízdní doba
- rozdělení linky 129 na dvě samostatné linky (129 a 146)
Trolejbusové linky se vracejí do neprázdninového provozu beze změn. Stejný též zůstává tarif a pásma.
Podrobný přehled změn bude před platností jízdních řádů aktualizován v linkovém vedení.
Teplicko - autobusová doprava ostatních dopravců
(8.8.2007, Jan Maxa)
Přidána stránka o dopravci DP měst Mostu a Litvínova a.s. provozujícím linkovou dopravu v sousedních oblastech a zasahující do oblasti Teplic.
Teplice - vyhlášeno výběrové řízení na 2 nízkopodlažní trolejbusy
(1.8.2007, Jan Maxa)
Město Teplice vyhlásilo na konci července veřejnou zakázku na nízkopodlažní trolejbusy.
Předmětem zakázky jsou dva plně nízkopodlažní 12metrové trolejbusy upravené pro dodatečnou montáž pomocného dieselagregátu a poloautomatických
sběračů.
Z mnoha dalších povinných požadavků na nové trolejbusy musí výrobce u vozidel splňovat mimo jiné minimální 12letou životnost v městském provozu, funkci
rekuperace do troleje, minimální výšku nástupu u všech dveří 330 mm, bezpečností prvky, informační zařízení atd. Vozidla musí být upravena
tak aby bylo možné do nich namontovat dieselagregát o výkonu nejméně 100kW. Zadavatel též vyžaduje poměrně
přísné garance na funkčnost a servis vozidla včetně penalizací za prostoje (odstávky z důvodu poruch).
Dílčí hodnotící kritérium: cena - 35%, technické, jakostní, ekologické a funkční vlastnosti - 35%, platební podmínky - 20%, výše smluvní pokuty za
prodlení dodání 10%.
Uzavření výběrového řízení a vyhodnocení předložených nabídek zakázky v předpokládané výši 19 mil. Kč bez DPH
proběhne 19.září 2007 a vítěz bude muset zakázku splnit do 20.prosince 2007.
Teplice - srpnové trolejbusové výluky
(1.8.2007, DPT)
Z důvodu stavebních prací při rekonstrukci Masarykovy ulice, vyžadujících úplnou uzávěru dotčeného úseku, budou všechny trolejbusové
linky nahrazeny autobusy:
- v sobotu 4.8. po celý den (trolejbusová nostalgická linka č. 11 bude obsluhována vozem ŠL 11, autobusová nostalgická linka č. 40 bude obsluhována náhradním běžným autobusem)
- v sobotu a neděli 11.8. a 12.8. po celý den
- ve čtvrtek 16.8. od 20:30 hod do zatažení
- v sobotu a neděli 18.8. a 19.8. po celý den
Bílinsko, Teplicko - ZDAR a.s. zajišťuje dopravu na linkách DP Mostu a Litvínova.
(26.7.2007, Jan Maxa)
Bílé autobusy s modročervenými pruhy společnosti ZDAR a.s. začínají poznávat cestující v oblasti Bílinska a části Teplicka. Autobusy jezdí
na linkách provozovaných DP měst Mostu a Litvínova a.s., který pro nedostatek autobusů musí řešit zajištění dopravy částečně formou
"subdodavatelů".
Původně pro DPmMaL jezdilo několik místních menších dopravců (Sportbus, Severočeská dopravní, Nordtrans, Karel Mudroch) avšak jejich vozový park nesplňoval
požadavky na kvalitní zajištění placené služby cestujícím. Až na výjimky se jednalo o vozidla vysokého stáří různých značek s diskutabilním
technickým stavem. Dopravce proto obdržel od Ústeckého kraje téměř milionovou pokutu za nedodržení podmínek a musel situaci urychleně
řešit.
Stalo se tak v polovině července, kdy "směs subdopravců" byla nahrazena společností ZDAR a.s.. Tu velmi dobře znají cestující z Ústecka a Litoměřicka,
kde ZDAR od září 2006 až do května 2007 zajišťoval nejprve příležitostnou a poté již pravidelnou linkovou dopravu. I přes spokojenost
cestujících a zástupci obcí však nebyla s dopravcem uzavřena smlouva na dlouhodobé zajištění dopravní obslužnosti a musel Ústecký kraj opustit. Nyní se
tedy na čas opět vrací a nezbývá než se zamyslet nad rozhodování radních Ústeckého kraje při výběru dopravců. ZDAR v krají púsobí již
téměř rok a jak se zdá neustále funguje jako záchrana dosud ne zcela funkčního dopravního systému.
Teplice - přesun trakčního vedení na Masarykovo ulici
(16.7.2007, Jan Maxa)
V horkém letním víkendu 14.-15.července byla provedena během úplné trolejbusové výluky úprava trolejového vedení v celém úseku uzavřené
a rekonstruované části Masarykovy ulice. Provoz trolejbusů se tak přesouvá na druhou stranu ulice, kde zárověň budou mít větší prostor
průjezdu (zastávka Masarykova i nadále zůstává mimo provoz). Mimo pracovníků DP Teplice se na přeložce podíleli pracovníci firmy
Elektroline Praha na dvou svých trolejových věžích. Během prací byla od sítě fyzicky oddělena odbočka ve směru k hlavnímu nádraží
a naopak v opačném směru trať napojena na hlavní větev. Křižovatka do a z Jankovcovy ulice zůstává v kompletním trojúhelníku i když
trolejbusy jedoucí z Jankovcovy ulice budou mít dočasně ztížené podmínky nájezdu do Masarykovy ulice.
DP Teplice - výluka v Šanově I.
(8.7.2007, Jan Maxa)
Jak už bylo dříve uvedeno začala na počátku prázdnin v Teplicích další výluka. Po Masarykově ulici zasáhla do provozu trolejbusů oprava
vodního toku, který je umístěn v podzemí v lázeňské čtvrti Šanov. S ohledem na dlouhodobost výluky tj. do konce roku přinášíme pro
přehled obrazové a schematické znázornění aktuální situace.
DP Teplice - senioři B 732.20 ev. čísla 362 a 364 ustupují do pozadí
(7.7.2007, Jan Maxa)
Poslední dva senioři zastupující v DP Teplice řadu Karosa B 732.20 mají jasno - jejich výkony ustupují novým autobusům. Tento typ byl
do Teplic dodáván v 8 kusové sérii roce 1988 a poté v rámci obnovy vozového parku bylo v roce 1994 zakoupeno ještě celkem 6 starších
vozidel. Poslední dvě B 732.20 ev.č. 362 a 364 s rokem výroby 1988 byly zakoupeny v roce 1994 z DP Praha a v roce 2002
prošly GO během které obdržely i digitální transparenty BUSE. Oba mají (nebo spíše měly) v MHD své charakteristické linky. Červený
reklamní 364 jezdil převážně na bezplatné lince číslo 34 k Intersparu zatímco 362 dostal v roce 2003 tažné zařízení a mimo ostatních
linek byl v letní sezóně pravidelně až do současnosti vypravován na cyklobus číslo 31.
Nyní jim je 19 let a jsou to mimo ŠL 11
nejstarší autobusy v DP Teplice, které ač jsou v dobrém stavu již nebudou mít na dopravě zásadní podíl. Oba mají nyní sloužit zejména jako
záloha za trolejbusy. Vůz 364 bude do konce roku na náhradní dopravě lince X1 v Šanově a vůz 362 bude ještě letošní sezónu vypravován
na linku číslo 31 avšak již se instaluje tažné zařízení na B 952 ev. číslo 377. Z tohoto důvodu byly z obou veteránů
také odmontovány digitální BUSE panely.
Čtyři fotografie zachycují 362 a 364 v době jejich plné síly i v jejich aktuální nejnovější podobě.
Teplice - rekonstrukce zastávek MHD
(28.6.2007, Jan Maxa)
Zastupitelé města schválili rozpočet na opravu pěti zastávek MHD na území města. Stavba nových čekáren tak přispěje ke zlepšení
úrovně cestování. Všechny opravované zastávky se nacházeji v okrajových částech mimo centrum, kde jsou zastávky již vesměs
opravené a slouží ke spokojenosti cestujících.
Teplice tak volí poněkud jinou k cestu přispění kvality cestování svých občanů než například Ústí nad Labem, které se již několik let
snaží ze zastávek udělat spíše zdroj příjmů a tamní čekárny chátrají a bourají se, protože se dosud nenašel pro město výhodný
provozovatel.
Teplice - připravované výluky - redakční oprava
(23.6./30.6.2007 oprava, Jan Maxa)
Letní stavební sezóna v Teplicích pokračuje a opět mění hromadnou dopravu.
Z důvodu pokračující rekonstrukce Masarykovy ulice a nutnosti upravení povrchu trolejbusy užívané části komunikace bude o víkendu
30.6. a 1.7. na všech trolejbusových linkách zavedena náhradní autobusová doprava.
Výluka postihné také provoz nostalgické linky číslo 11 a v sobotu 30.6. trolejbus 9Tr e.č. 105 do provozu nevyjede !
Aktuální doplnění: omlouváme se za chybně uvedenou informaci, která uvedla jako důvod výluky práci na trakčním vedení. Troleje se však
budou upravovat až po vytvoření povrchu na rekonstruované části což se předpokládá nejdříve v polovině července.
Od pondělí 2.7. je zavedena výluka na linkách číslo 1 a 3 v oblasti Šanova. Z důvodu stavebních prací na vodním toku budou linky
ukončeny na smyčce Pražská a nebudou obsluhovat zastávky Kamenné Lázně, Nové Lázně, Šanov I. Lázně. V pozastaveném úseku bude zavedena
náhradní autobusová doprava linkou X1, která bude mít v zastávce Pražská přípoje na linky 1 a 3. Provoz na této lince je bezplatný.
Předpokládaná doba výluky je do konce roku 2007, provoz autobusových linek 121 a 143 není výlukou omezen.
Teplice - rekonstrukce Masarykovy ulice, první týden
(11.06.2007, Jan Maxa)
V pátek 1.6. 2007 přešla II. etapa rekonstrukce Masarykovy ulice do fáze, kdy
bylo potřeba zasáhnout do linkového vedení autobusových a trolejbusových linek.
Během prvního týdne výluky došlo odstranění poloviny komunikace a nutnosti
posunu trakčního vedení do semafory řízeného jednoho pruhu. Protože na
křižovatce s ulicí Jankovcovou bylo potřeba zachovat větvení linek, byla zde na
posunuté stopě instalována nová výhybka, pochopitelně rychloprůjezdná což
neznamená aby se na stavebním úseku jezdilo závodně, ale protože to je standard
zajišťující plynulost. Naopak při výjezdu od Hlavního nádraží bylo z důvodu posunu vedení demontováno křížení a odpojena
sjížděcí výhybka.
Redakční aktualizace
(2.6.2007)
Zprovozněna archivace fotopostřehů a počítadlo přístupů.
Teplice - výluka na Masarykově ulici
(25.5.2007, Jan Maxa,
aktualizováno 27.5.2007)
V letošním letním období opět začne pokračování rekonstrukce vodovodního řadu a inženýrských sítí na Masarykově ulici. Letos se jedná o úsek
od křižovatky s ulicí Vrchlického až po křižovatku s ulicí Jankovcova. Nepříliš dlouhý úsek je pro MHD však poměrně klíčovým tahem obvzláště
pro trolejbusy. Ty zde totiž mají jedinou trať spojující centrum s vozovnou a oblastmi v Trnovanech, Šanov II, Panorama.
Rozsah prací však vyžaduje úplné uzavření stavebního úseku, ale protože není realizována varianta dočasného propojení smyčky Šanov I. s
tratí v Jankovcově ulici bude doprava řešena od 1.6.2007 20 hodin formou výluky.
Ulice Masarykova bude uzavřena pro veškerou automobilou a autobusovou dopravu včetně MHD a ty budou odkloněny přes Hrázní ulici.
Vznikne kyvadlově řízený koridor se signalizačním zařízením výhradně pro trolejbusy (v praxi to znamená průjezd staveništěm).
Protože však stavební práce zasáhnou do křižovatky a navíc podle postupu stavby bude potřeba upravovat trakční vedení bude trať směrem
k Hlavnímu nádraží od sítě fyzicky odpojena. To znamená přerušení provozu trolejbusových linek č.3 a 9 kolem nádraží a přes Benešovo náměstí
a jejich převedení na Masarykovu ulici přes zastávku Hotel DeSaxe. Na trolejbusových linkách navíc bude po dobu stavebních úprav zaveden
špičkový interval 30 minut.
Během výluky nebudou žádnou linkou obsluhovány zastávky Masarykova a Celní.
Výluka by měla být ukončena 31.8. při dokončení opravy ulice.
DP Teplice - krátce
(13.5.2007, Jan Maxa)
Teplickým Solarisům Urbino 15 přibude v brzké době další bratříček. Solaris Czech totiž vyhrál výběrové řízení na dodávku 15metrového
autobusu. Předpokládané dodání autobusu je do podzimu.
Zahájení provozu nostalgických linek
(2.5.2007, Jan Maxa)
V sobotu 5. května je pro letošní rok opět zahájen provoz nostalgických linek číslo 11 a 40. Na trolejbusovou 11 se již tradičně vypravuje
Škoda 9Tr28HT e.č. 105 a na linku 40 autobus Karosa ŠL 11 e.č.57. Provoz obou linek je pouze ve vybrané soboty uvedené v jízdním řádu, výjimkou
je poslední květnový víkend (26.a 27.5.), kdy se v rámci akcí zahájení tradiční Lázeňské sezóny jede i v neděli.
Provoz linky číslo 11 začíná poněkud netradičně. V sobotu 5.5. totiž bude 9Tr jediným trolejbusem, který ten den vyjede na trať. Z důvodu zahájení
přípravných prací na opravě vodovodního řadu, který na Masarykově ulici po předchozích etapách pokračuje dále směrem do Trnovan, budou trolejbusy
nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (ve dnech 5.-6.5. a 12.-13.5.).
Regionalbus 398
(1.5.2007 aktualizace)
Upravena fotografická a textová část sekce o regionální lince RVD 360/398 Dresden - Teplice
DP Teplicko - Iveco Crosway v provozu
(29.4. aktualizace z 25.4.2007, Jan Maxa)
V úterý 24.4. 2007 se do provozu v příměstské dopravě Teplice poprvé vypravil nový autobusy Iveco Crosway ev. číslo 611. Následující den
bylo vypraven také vůz e.č. 613 a poté i 612. Ve čtvrtek 26.4. dorazila druhá část dodávky tj. tři autobusy. Z celkového počtu 6 kusů jsou
nakonec 4 v barvách DP Teplice a 2 v bílém nátěru pro reklamní využití. Vypravovány budou převážně na linkách 120, 141, 142, 144
a 145.
Mediální zprávy - prodej DP Teplice s.r.o. - schváleno !
(17.4.2007, Teplický deník)
Dopravní podnik Teplice, s. r. o., změnil majitele.
Stala se jím francouzská firma Veolia, přesněji její česká odnož Veolia Transport Česká republika a.s. Na provozování MHD, a tedy v
konečném dopadu na cestující, to nemá mít žádný vliv. Současné vedení společnosti zůstává beze změn.
Pokračování zde...
DP Teplice - nové autobusy Iveco Crosway
(13.4.2007, Jan Maxa)
Ve čtvrtek 12. dubna v odpoledních hodinách dorazily do vozovny DP Teplice první tři autobusy Iveco Crosway z celkové 6kusové objednávky.
Dorazivší autobusy jsou ve firemním nátěru provozovatele, zbylé tři budou připraveny pro reklamní nátěr. Croswaye budou pokračovat v nově
zavedené číselné řadě pro linkové autobusy a obdrží evidenční čísla 611 - 616. Vypravovány budou zejména na linky příměstské dopravy ve
směrech do horských oblastí Mikulova, Moldavy, Cínovce a Fojtovic.
Teplicko - krátce
(3.4.2007, Jan Maxa)
V úterý 3.4. 2007 se do provozu v příměstské dopravě Teplice poprvé vypravily nové autobusy SOR C12. Jednalo se o evidenční čísla 603, 604, 605 a 607.
Teplicko - duben, měsíc velkých změn
(30.3.2007, Jan Maxa)
Manévry ve vozovém parku jaké DP Teplice dlouho nezažil. V takovém duchu se ponese měsíc duben během kterého dojde k výměně zapůjčených
Karos od společnosti Connex za nové SOR C12 a Iveco Crosway.
Dnes dorazí do DP Teplice v třetí a zároveň poslední dodávce 3 objednané autobusy SOR C12 a hned první dubnový týden se předpokládá jejich
vypravení na linky příměstské dopravy. Klíčovou linkou SORek se stane 136 v trase Duchcov - Krupka, Vrchoslav, nepravidelně pak ostatní.
V průběhu dubna také dorazí 6 autobusů Iveco Crosway, které budou pro změnu dominovat zejména na linkách horského charakteru. Zlepšení komfortu se tak
dočkají "krušnohorští" cestující ve směrech na Mikulov, Moldavu, Cínovec nebo Fojtovice.
Novinka se projeví i v evidenčních číslech - nové autobusy otevřou číselnou řadu 600, první SORy mají čísla 601-610 a Croswaye poté budou
pokračovat v řadě 611-616.
Barevná kombinace žádnou novinku nepřinesla a polovina dodaných vozů obou značek bude v tradiční teplické modro-bílo-žluté. Druhá polovina
je připravena pro celovozové reklamy.
V souvislosti s obnovou vozového parku nastane loučení se zápůjčkou "connexáckých" Karos, které pomáhaly od začátku roku 2007 zvládnout
přechod na příměstský systém dopravní obslužnosti teplicka. Hned první dubnový týden opustí DP Teplice tři C734 ev. čísel 974, 976 a 977,
postupně pak zbylé B731, B732, C734 (301, 302 a 303, 975, 978, 979). Ve vozovém parku zůstávají "banskobystrické" B941 a B961 (e.č.
519 a 520).
Výběrové řízení na nový autobus - Mediální servis
(27.3.2007, zdroj web DPT)
Dopravní podnik Teplice, s.r.o. vyhlašuje veřejnou soutěž na zadání zakázky na dodávku jednoho 15 metrového nízkopodlažního autobusu pro městskou
hromadnou dopravu. Více informací naleznete na
webu dopravce.
RVD - linkou regionální dopravy č. 398 z Drážďan do Teplic
(26.3.2007, Jan Maxa)
Z Teplic do Drážďan integrovanou dopravou ? Není
problém ... musíte se však smířit s tím, že linka je součástí integrovaného systému sousedního Saska. Na teplicko jen zajíždí avšak na druhé straně Krušných hor velmi významný dopravce, který je
součástí IDS Horního Polabí.
Příhraniční linkou Regionalbusu číslo 398 postupně otevíráme přehled dopravců na teplicku.
Pokračování zde...
Teplicko - 16 nových autobusů pro příměstskou dopravu
(13.3.2007, Jan Maxa)
Další změny v příměstské dopravě mohou v řádech několika týdnů očekávat cestující na teplicku. Tentokrát se netýkají jízdních řádů, ale zlepšení
kultury cestování díky 16 novým autobusům určeným pro příměstskou dopravu.
První 3 autobusy SOR C12 dorazí do Teplic v průběhu následujícího týdne a do konce měsíce března přijede dalších 7 vozů z celkové 10kusové série této
značky, která je ve vozovém parku DP Teplice s.r.o. novinkou. V polovině dubna poté doplní vozový park autobusy z Vysokého Mýta, presněji
6 vozů Iveco Crossway.
Nové autobusy si dopravce objednal v prosinci loňského roku po získání licencí a smlouvy na dopravní obslužnost teplicka. Vzhledem k tomu,
že prakticky není možné v kratší době koupit nové autobusy jsou příměstské linky prozatím obsluhovány městskými autobusy a též
flotilkou zapůjčených starších linkových autobusů od společnosti Connex.
Řidič versus cestující, rychlíková jízda v trolejbusech - Mediální servis
(11.3.2007, Jan Maxa)
Zaujala nás reportáž v regionálních novinách týkající se poranění cestující během cesty trolejbusem. Další z již klasických případů,
kdy je hlavním předmětem diskuze nad dodržováním pravidel bezpečného cestování či zvýhodňování vybrané skupiny cestujících. Článek z tisku
je doplněn obsáhlým komentářem.
Pokračování zde...
Teplicko - změny jízdních řádů v příměstské a linkové dopravě
(4.3.2007, Jan Maxa)
Od 4.3.2007 dochází v oblasti Teplic, Bíliny a Krušných hor k úpravám jízdních řádů, tras některých linek a též k tarifním změnám u
autobusových dopravců DP Teplice s.r.o. a DP Ústeckého kraje a.s.
Více informací zde...
DP Teplice - zajímavosti trolejbusu 15 Tr07/7 číslo 211
(25.2.2007, Jan Maxa)
V roce 1994 zakoupil DP Teplice v pořadí jedenáctý kloubový
trolejbus, konkrétně 15 Tr07/7. Tento vůz se od ostatních výrazně odlišoval zadní částí, kde byla místo zadních sedadel umístěna skřín na
baterie nouzového pojezdu. Z vnější strany určovaly vzhled pod okny umístěné dvojkřídlé dveře umožňující přístup k bateriím.
Toto
zařízení však v Teplicích nikdy nebylo vyzkoušeno, neboť vůz 211 při dodání již nebyl touto možností vybaven. Byl totiž
vyroben v roce 1990 pro České Budějovice, kde jezdil v letech 1991 - 93 a poté se vrátil zpět do výrobního závodu.
Absence zadních pěti sedadel
v provozu po dlouhá léta v provozu nijak zvlášť nevadila avšak v okamžiku, kdy vůz prošel velkou opravou nebyl důvod tam ponechávat
pozůstatek nefunkčního zařízení. Od roku 2007 se tak vůz 211 zařadil do
jednotného provedení s ostatními trolejbusy. Přesto se i nadále
mírně odlišuje, neboť se během úpravy zadního čela odstranila prosvětlená schránka linkového transparentu. Trolejbus nyní jezdí ve žlutém
nátěru připravený pro celoplošnou reklamu.
Teplicko MHD - Za zimním sportováním levněji
(28.1.2007, Jan Maxa)
Hned dvě dobré zprávy mají vyznavači zimních sportů na teplicku.
V poslední lednový týden začal padat sníh a poměrně slušný výběr lyžařských středisek okamžitě začal rozjíždět opožděnou sezónu. Neméně
dobrou zprávu pro cestující připravil DP Teplice, který od 27.ledna dočasně zrušil přepravné jednoho páru lyží, nebo snowboardu. Tuto novinku
hned první den využili desítky cestujících.
MHD nyní nabízí hned několik možností cest za zimním sportem.
Pokračování zde...
Teplice MHD - Změna dopravce MHD v Teplicích v roce 2007 nemění
(16.1.2007, Jan Maxa)
Jako blesk z čistého nebe zasáhla na počátku roku
dopravní veřejnost zpráva o kontraktu mezi vlastníky DP Teplice s.r.o. a francouzskou společností Veolia Transport. Nadnárodní dopravce
se stal 100% vlastníkem DP Teplice s.r.o.. Stalo se tak v těsném závěru roku 2006, kdy vedení DP a zároveň majitelé DP Teplice s.r.o.
prodali své podíly, které dohromady činí 100% společnosti.
Pokračování zde...
Teplice MHD - Mediální servis
(10.1.2007, Petr Šašek)
Těsně před vánoci uzavřela společnost Veolia Transport Česká republika smlouvu na odkoupení 100% podílu ve společnosti Dopravní podnik Teplice s.r.o. (DPT).
Pokračování zde...
Teplice MHD - aktualizace vozového parku
(10.1.2007, Jan Maxa)
Na konci roku 2006 bylo v DP Teplice zaznamenáno několik změn ve vozovém parku. V rámci aktualizace byly doplněny fotografie zapůjčených vozidel.
Teplice MHD - Miliony na nová vozidla v rozpočtu města i v roce 2007
(6.1.2007, Jan Maxa)
Miliarda na rok 2007, takové výše dosáhne rozpočet města Teplice. Stejně jako v předchozím roce je sestavován stylem "nezadlužíme se,
našetříme si" a našetřilo se. V rozpočtu se objevila též částka 68 milionů na obnovu vozového parku MHD. Ta se sice nemusí na 100% využít,
ale v letošním roce se předpokládá, že opět půjdou peníze do trolejbusů i když informace o "pouhých" dvou vozech není zrovna ideální číslo
pro obnovu zastaralého vozového parku. Pro připomenutí v loňském roce zakoupilo město pro MHD 2 trolejbusy 24Tr a 1 autobus Solaris Urbino 15.
Ty po té předalo do užívání dopravci DP Teplice s.r.o.
Teplicko - "velká" MHD se rozjíždí, cestující čeká mnoho změn
(2.1.2007, Jan Maxa)
Pro nás, běžné cestující byl 31.prosinec 2006 ve znamení oslav
konce starého roku. Zatímco jsme se oddávali hojné zábavě, žranici a litrům opojných nápojů všeho druhu, probíhala tato poslední noc pro řadu
pracovníků DP Teplice v pracovní podobě. Bylo totiž nutné během krátkého času přenastavit systém pokladen EMTEST na zahájení provozu v dvoupásmovém
režimu. Od ca 6 hodin začaly na své staré trolejbusové, ale hlavně nové autobusové vyjíždět první vozy dopravce tak zahájil provoz na
základě koncesního řízení, ve kterém získal na 8 let licence na provoz příměstské MHD na teplicku a to i v poměrně velkých vzdálenostech od
samotného města.
Nový rok nejen pro dopravce, ale i pro cestující znamená mnoho změn a jejich ostrý test začne v první pracovní den
v úterý 2.1.2007.
Velký kus práce to bude znamenat pro redakci ČNDS, protože tento týden dojde k aktualizaci všech změn, které teplicko
nyní potkávají, takže nezapomeňte nás stále sledovat.